Listing 1 - 10 of 46 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Didactics of secundary education --- Didactics of Dutch --- Netherlands --- Dutch philology --- Study and teaching --- -485.1 --- didactiek nederlands (ler) --- Germanic philology --- -Dutch philology --- -Didactics of secundary education --- 485.1 --- Dutch philology - Study and teaching - Netherlands --- LITTERATURE --- ETUDE ET ENSEIGNEMENT
Choose an application
Taalweb 6 zet de reeks verder naar de derde graad. In het leerwerkboek gaan de leerlingen boeiende taaluitdagingen aan. Via duidelijk afgebakende stappen gaan de leerlingen aan de slag met actuele thema’s en onderwerpen. Ze leren hoe taal een plaats inneemt in hun dagelijks leven. Daarbij staan vaardigheden en communicatief onderwijs centraal. Taalweb 6 daagt de leerlingen uit om aan de slag te gaan met taal. Aan de hand van uitdagingen hebben de leerlingen steeds een concreet en functioneel doel voor ogen:Elke uitdaging start met een themapagina waar het hoofdstuk vorm krijgt. We schetsen een duidelijke context en stellen de verschillende stappen van de uitdaging voor. Op het einde van elke uitdaging gaat de leerling zelf aan de slag: een infomercial en een filmpje maken, een blog schrijven, een poster ontwerpen … Het leerwerkboek reikt op een leuke en verfrissende manier de juiste tools aan, zodat je leerlingenmet vertrouwen de taaluitdagingen tot een goed einde brengen. Op het einde van het leerwerkboek kan de leerling fiches op dikker papier terugvinden als een houvast voor de opdrachten.Leerlingen kunnen hun smartphone niet meer missen en switchen moeiteloos tussen de verschillende kanalen van sociale media. Maar ondanks hun technische vaardigheden slagen ze er niet altijd in om goed om te gaan met digitale media. De verschillende taaluitdagingen van Taalweb 6 laten de leerlingen groeien in mediawijsheid. Bovendien leren ze nadenken over digitale media, het doel, de voordelen en de gevaren. Om aan de vraag naar extra oefeningen tegemoet te komen, werd Taalweb 6 geïntegreerd in het digitaal leerplatform van diddit. De leerling kan via diddit eenvoudig online oefenen op onderwerpen die in de klas werden behandeld.
485.1 --- Nederlands --- Secundair onderwijs --- leerboeken --- secundair onderwijs --- Nederlande taal en letterkunde --- Schoolbooks - Didactic material --- Nederlandse taal ; secundair onderwijs ; leermiddelen --- Néerlandais (Langue) --- Manuels scolaires --- Contains audio-visual material
Choose an application
485.1 --- Nederlands --- Nederlande taal en letterkunde --- Schoolbooks - Didactic material --- secundair onderwijs --- leerboeken --- 2e leerjaar secundair onderwijs --- B-stroom --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie
Choose an application
485.1 --- Nederlands --- Nederlande taal en letterkunde --- Schoolbooks - Didactic material --- secundair onderwijs --- leerboeken --- 2e leerjaar secundair onderwijs --- A-stroom --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie
Choose an application
NCV is hét referentiewerk Nederlands voor formele communicatie in de tweede graad van de arbeidsmarktfinaliteit. Aan de hand van een instaples en een doordachte, herkenbare opbouw, wordt er telkens gewerkt naar communicatieve opdrachten. Die zijn gericht op het dagelijkse leven, maar staan soms ook in functie van een weekend-job, een stageplek of een activiteit op school. Zo groeien je leerlingen stapsgewijs in formele communicatie. Het vak NCV verdwijnt na de modernisering, maar formele communicatie blijft een belangrijk onderwerp in de arbeidsmarktrichting Organisatie en Logistiek. Vanaf september ?22 kun je dan ook aan de slag met een nieuwe editie van NCV 4, volledig aangepast aan de nieuwe eindtermen.https://www.vanin.be/nl/secundair-onderwijs/nederlands/ncv
Communicatieve vaardigheden --- Nederlands --- Beroepssecundair onderwijs --- 4e leerjaar secundair onderwijs --- Arbeidsmarktfinaliteit --- 485.1 --- Communicatie --- secundair onderwijs --- zakelijke communicatie --- KHCA --- Nederlande taal en letterkunde --- Nederlandse taal ; secundair onderwijs ; leermiddelen
Choose an application
Taalweb is een methode Nederlands voor de B-stroom en arbeidsmarktfinaliteit (bso)Aandacht voor remediëring en differentiatieGratis toegang tot onze digitale, diagnostische taalvaardigheidstoets: Opstap TaalscreeningStevige ondersteuning met extra lesmateriaalVernieuwd volgens het ritme van de moderniseringhttps://www.vanin.be/nl/secundair-onderwijs/nederlands/taalweb
Choose an application
Nieuw Traject Nederlands is een vernieuwde methode Nederlands in de A-stroom.Haalbare differentiatie voor élke leerlingSterke focus op het Nederlands en literatuurDoelgerichte en uitdagende communicatieve opdrachtenDidactisch doordachte leerlijn doorheen de jarenInclusief Opstap Taalscreening met remediëringhttps://www.vanin.be/nl/secundair-onderwijs/nederlands/nieuw-traject-nederlands
Choose an application
Traject Nederlands biedt jou als leerkracht de juiste tools om in te spelen op diversiteit in je klas, niveauverschillen, verschillende interesses … Daarnaast zit jij ook volledig zelf aan het stuur en bepaal je zelf de klemtonen van je lessen door te kiezen uit het uitgebreide aanbod aan lesmateriaal. Jij kiest bij welke onderdelen je langer wilt blijven stilstaan. De nieuwe reeks Traject Nederlands is bovendien op maat gemaakt van de nieuwe eindtermen en leerplannen. (Bron: Van In)
Choose an application
Vanuit de overtuiging dat de taalkunde als een belangwekkend onderdeel van het vakgebied Nederlands steeds meer op een zijspoor werd gerangeerd, presenteren de auteurs in dit boekje een didactiek die docenten Nederlands concrete mogelijkheden biedt om leerlingen in het voortgezet onderwijs te laten omgaan met taalkundige onderwerpen. In een stappenplan, gaande van teksten-met-vragen tot het zelfstandig vervaardigen van een werkstuk, komen vragen aan bod als: Hoe verwerft een kind zijn taal? Hoe verloopt de taalontwikkeling verder? Wat is het verschil tussen dialect en standaardtaal? Wat is het verband tussen taal en spelling? Is gebarentaal een taal?
Didactics of Dutch --- Nederlandse taal ; secundair onderwijs ; didactiek --- Nederlandse taal --- didactiek --- 485.1 --- Didactiek --- Grammatica --- Taalbeschouwing --- Taalkunde --- Taalverschijnselen --- taal --- taalverschijnselen --- Nederlandse taal- en letterkunde --- "(zie ook: wiskunde (didactiek; s.o.))" --- (zie ook: zinsontleding) --- didactiek. --- Didactiek. --- NEDERLANDSE TAAL --- TAALKUNDE --- INLEIDING
Choose an application
Voor taalsterke groepen biedt Focus een uitgebreid werkboek waarin alle vaardigheden stapsgewijs aan bod komen. Een handig bronnenboek sluit hier naadloos bij aan. Groepen die nood hebben aan extra taalsteun? Focus zorgt in de eerste graad voor een parallel, uitgepuurd en op maat gemaakt leerwerkboek in vierkleurendruk. Een droom om te differentiëren.
Dutch language --- Textbooks --- Usage (linguistic) --- Grammar --- leerboeken --- Nederlands --- 485.1 --- Nederlands ; secundair onderwijs --- Nederlandse taal en letterkunde --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- 5e leerjaar secundair onderwijs --- Algemeen secundair onderwijs --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie
Listing 1 - 10 of 46 | << page >> |
Sort by
|